Батькам на замітку

 

КУРС ДЛЯ БАТЬКІВ 
"Як навчити дитину захищатися?"



"Як дітям берегти та захищати своє тіло?"


"Як дітям застосувати та захистити своє «Ні!»


"Як дітям діяти та кому довіряти, щоб себе захистити?"


ЗАХИСТИТИСЬ ВІД КОРОНАВІРУСУ: ЩО МАЄ БУТИ В РЮКЗАКАХ УЧНІВ (ДОПОМОЖІТЬ ДИТИНІ ПРАВИЛЬНО ОРГАНІЗУВАТИСЬ)


5 речей, які треба знати батькам про коронавірус – роз’яснення МОН та МОЗ


ГОТУЄМО ДИТИНУ ДО ШКОЛИ:

      Сучасні завдання в цікавій та захоплюючій формі допоможуть батькам та вихователям дитячих садків підготувати дитину до навчання у школі

Висока самооцінка: чи погано це для дитини?

    ТАКІ ФРАЗИ, ЯК «МОЛОДЕЦЬ, ЩО ПОДІЛИВСЯ» АБО «ВІДМІННО ПРОЇХАВСЯ», РОЗКОТИСТОЮ ЛУНОЮ ЗВУЧАТЬ НА ДИТЯЧИХ МАЙДАНЧИКАХ. ТРЕНЕРИ ВИДАЮТЬ СТРІЧКУ КОЖНІЙ ДИТИНІ. ПІД РУБРИКОЮ «Я ОСОБЛИВИЙ!» ПУБЛІКУЮТЬСЯ СЕРІЇ КНИГ, ЗАПЕВНЯЮЧИ ЧИТАЧІВ, ЩО ЗДАТНІСТЬ ГРАТИ ІЗ ДРУЗЯМИ ТА СПІВАТИ ПІСНІ РОБИТЬ ЇХ ПО-СПРАВЖНЬОМУ НЕПОВТОРНИМИ. НАМ СКАЗАЛИ, ЩО КЛЮЧ ДО ЩАСТЯ Й УСПІХУ ДИТИНИ – ЦЕ ВИСОКА САМООЦІНКА, І МИ ХВАЛИЛИ Й ЗАХИЩАЛИ СВОЇХ ДІТЕЙ ВЕСЬ ЦЕЙ ЧАС. АЛЕ ЧИ НЕ ЗДАЄТЬСЯ ВАМ, ЩО ПІДВИЩЕННЯ САМООЦІНКИ ЗАЙШЛО ЗАНАДТО ДАЛЕКО?
               БАГАТО ЕКСПЕРТІВ СТВЕРДЖУЮТЬ, ЩО, ЗАМІСТЬ ТОГО ЩОБ ВИХОВУВАТИ ЗДОРОВИХ ВІДМІННИКІВ, МИ РОСТИМО ПОКОЛІННЯ САМОЗАКОХАНИХ НАРЦИСІВ. «НАШЕ СТАРЕ РОЗУМІННЯ САМООЦІНКИ, БЛИЗЬКЕ ДО ІСТОРИЧНОГО ПЕРІОДУ КРОВОПУСКАНЬ ТА АЛХІМІЇ, УЖЕ ЗБЛЯКЛО, ТЕПЕР БАТЬКАМ НАЛЕЖИТЬ ВИКИНУТИ ВСІ КОНЦЕПТУАЛЬНО ЗАСТАРІЛІ Й НЕПОТРІБНІ РЕЧІ», – КАЖЕ ААРОН КУПЕР, ДОКТОР ФІЛОСОФІЇ, СПІВАВТОР КНИГИ «Я ПРОСТО ХОЧУ, ЩОБ МОЇ ДІТИ БУЛИ ЩАСЛИВИМИ».
                 ДОКИ ЕКСПЕРТИ В УСЬОМУ ЗВИНУВАЧУВАЛИ НИЗЬКУ САМООЦІНКУ – ВІД ПОГАНИХ ОЦІНОК ДО ЗЛОЧИННОЇ ПОВЕДІНКИ, РЕЗУЛЬТАТИ ПРОВЕДЕНИХ ДОСЛІДЖЕНЬ ПОКАЗАЛИ, ЩО НАБАГАТО ЧАСТІШЕ ВСЬОМУ ВИНОЮ Є САМЕ ЗАВИЩЕНА САМООЦІНКА. СТАТТЯ «ПЕРЕОСМИСЛЕННЯ САМООЦІНКИ» РОЯ БАУМЕЙСТЕРА, ПРОФЕСОРА СОЦІАЛЬНОЇ ПСИХОЛОГІЇ З УНІВЕРСИТЕТУ ШТАТУ ФЛОРИДА, ПРОБУДИЛА ВЕЛИЧЕЗНИЙ ІНТЕРЕС ДО ВИКЛАДЕНОГО В НІЙ ТВЕРДЖЕННЯ, ЩО ЗЛОЧИНЦІ Й НАРКОМАНИ НАСПРАВДІ МАЮТЬ БІЛЬШ ВИСОКУ САМООЦІНКУ, НІЖ СЕРЕДНІЙ ПОКАЗНИК У НАСЕЛЕННЯ В ЦІЛОМУ. ДОКТОРИ ФІЛОСОФІЇ МАРТІН СЕЛІГМАН ТА ЕРВІН ШТРАУБ ВИЯВИЛИ, ЩО СУЧАСНА ЗВИЧКА ПОСТІЙНО ХВАЛИТИ ДІТЕЙ РОБИТЬ ЇХ ЦИНІЧНИМИ ТА НЕВМОТИВОВАНИМИ. ТАКОЖ І ШАНОВНИЙ ЕКСПЕРТ У ПИТАННЯХ РОЗВИТКУ ДІТЕЙ Т. БАРРІ БРАЗЕЛТОН, ДОКТОР МЕДИЦИНИ, НАПИСАВ НЕДАВНО В «THE NEW YORK TIMES», ЩО СЛОВО «САМООЦІНКА» УТРАТИЛО СВІЙ СЕНС.
                  АЛЕ БАТЬКИ ХОЧУТЬ УСЬОГО ЛИШЕ, ЩОБ ЇХНІ ДІТИ МАЛИ ПОЗИТИВНЕ УЯВЛЕННЯ ПРО САМИХ СЕБЕ. І ХОЧА ВИСМІЮВАТИ ЕКСЦЕСИ ПЕРЕВИЩЕННЯ САМООЦІНКИ ДОСИТЬ ЛЕГКО, ПРОЙТИ ПО ТОНКІЙ ЛІНІЇ МІЖ ФОРМУВАННЯМ ПОВАГИ ДО СЕБЕ (ПОЧУТТЯМ ВЛАСНОЇ ГІДНОСТІ) Й ЕГОЦЕНТРИЗМОМ – У РЕАЛЬНОСТІ СКЛАДНО. НИЖЧЕ ПРЕДСТАВЛЕНІ ДЕЯКІ ПОРАДИ ПРО ПОШУК ВІРНОГО БАЛАНСУ.
          ПРИБЕРЕЖІТЬ ПОХВАЛУ ДЛЯ РЕАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬ. ДІТИ РОЗПІЗНАЮТЬ ПОРОЖНІ СЛОВА, КОЛИ НАСТАНЕ ЧАС ІТИ В УНІВЕРСИТЕТ І РОЗВИВАТИСЬ НА НОВОМУ РІВНІ, ЇМ НЕОБХІДНО БУДЕ ПРОБУДИТИ В СОБІ ВНУТРІШНЮ МОТИВАЦІЮ, НЕ ЧЕКАЮЧИ ПРИ ЦЬОМУ ПОСТІЙНОГО ЗВОРОТНОГО ЗВ'ЯЗКУ. «ОДНОМАНІТНА ДІЄТА, ЩО СКЛАДАЄТЬСЯ З НАДУМАНОЇ ПОХВАЛИ, ПЕРЕТВОРЮЄ НАС НА НАРКОМАНІВ ПОХВАЛИ», – КАЖЕ КУПЕР.
           КИНЬТЕ ВИКЛИК СВОЇМ ДІТЯМ, ЦЕ СПРИЯТИМЕ ЇХ РОЗВИТКУ ТА ПРАГНЕННЮ ДО КРАЩОГО, АЛЕ ПРИ ЦЬОМУ ЗАЛИШТЕ МІСЦЕ ДЛЯ УСПІХУ. ЯКЩО ДІТИ НЕ ПРОЙДУТЬ ЗАГАРТУВАННЯ ЗА ДОПОМОГОЮ ТАКИХ ВИПРОБУВАНЬ, ВОНИ НІКОЛИ НЕ ВІДЧУЮТЬ ЗАДОВОЛЕННЯ Й ГОРДОСТІ. І ЯКЩО ТРУДНОЩІ ВИДАДУТЬСЯ ЇМ НЕПЕРЕБОРНИМИ, ВОНИ ЗДАДУТЬСЯ.
           ДОЗВОЛЬТЕ ЇМ ІНОДІ ЗАЗНАВАТИ НЕВДАЧІ. БАТЬКАМ ВАЖКО БАЧИТИ, ЯК ЇХНІ ДІТИ ПАДАЮТЬ, АЛЕ СТІЙКІСТЬ ЦЕ ЖИТТЄВО ВАЖЛИВА РИСА ХАРАКТЕРУ, ЯКОЇ МОЖНА НАВЧИТИСЬ. «ДІТИ СТРАЖДАЮТЬ, ЯКЩО ЗАРАДИ РОЗВИТКУ ЇХ САМООЦІНКИ МИ ЗАХИЩАЄМО ЇХ ВІД ЖИТТЯ, ВІД ЙОГО РЕАЛЬНОГО УСТРОЮ – АДЖЕ МИ НЕ ЗАВЖДИ ВИГРАЄМО, НЕ ЗАВЖДИ СТАЄМО КРАЩИМИ В УСЬОМУ», – КАЖЕ КУПЕР.
            ДАЙТЕ ДИТИНІ ЗРОЗУМІТИ, ЩО ДОКИ ВИ ПЕРЕБУВАЄТЕ В ОЧІКУВАННІ ВІД НЕЇ ПЕВНОЇ ПОВЕДІНКИ, ВИ ЛЮБИТЕ І ПРИЙМАЄТЕ ЇЇ БЕЗЗАСТЕРЕЖНО.
    ІСТИННЕ ПОЧУТТЯ ВЛАСНОЇ ГІДНОСТІ, ІСТИННА САМООЦІНКА ФОРМУЮТЬСЯ НЕ В ПОСТІЙНОМУ ПОТОЦІ КОМПЛІМЕНТІВ ТА ОПЛЕСКІВ, ВОНИ РОЗВИВАЮТЬСЯ У ПРОЦЕСІ ПІЗНАННЯ ВЛАСНИХ ОБМЕЖЕНЬ І РІВНЯ ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ, КОЛИ ДІТИ НАМАГАЮТЬСЯ ВИКОРИСТАТИ ШИРОКІ МОЖЛИВОСТІ, ЩОБ ВИПРОБУВАТИ САМИХ СЕБЕ, Й ВІДЧУВАЮТЬ БЕЗПЕКУ ВІД ТОГО, ЩО ЗНАЮТЬ, ЩО ЇХ ЛЮБЛЯТЬ, НЕ ДИВЛЯЧИСЬ НА ЗРОБЛЕНІ ПОМИЛКИ. УПЕВНЕНІ ДІТИ НЕ ЧЕКАЮТЬ, ЩО СВІТ БУДЕ ОБЕРТАТИСЬ НАВКОЛО НИХ, ОСКІЛЬКИ НАВІТЬ ЗІРКИ Є ЧАСТИНОЮ СУЗІР'ЇВ. УСІ МИ ВІДЧУВАЄМО ВНУТРІШНІЙ КОМФОРТ ВІД УСВІДОМЛЕННЯ СПІЛЬНОСТІ ТА ПРИЧЕТНОСТІ ДО ЧОГОСЬ.

    ТЕСТ  "ДОБРА МАТИ... ДОБРИЙ БАТЬКО... " 

    ВАРІАНТИ ВІДПОВІДЕЙ: "ТАК", "НІ", "НЕ ЗНАЮ".


    1. НА ДЕЯКІ ВЧИНКИ ДИТИНИ ВИ ЧАСТО РЕАГУЄТЕ "ВИБУХОМ", А ПОТІМ ШКОДУЄТЕ ПРО ЦЕ?


    2. ДЕКОЛИ ВИ ВДАЄТЕСЯ ПО ДОПОМОГУ АБО ПОРАД ІНШИХ ОСІБ, КОЛИ НЕ ЗНАЄТЕ, ЯК РЕАГУВАТИ НА ПОВЕДІНКУ ВАШОЇ ДИТИНИ?


    3. ВАША ІНТУЇЦІЯ І ДОСВІД – КРАЩІ ПОРАДНИКИ У ВИХОВАННІ ДИТИНИ.


    4. ДЕКОЛИ ВАМ ТРАПЛЯЄТЬСЯ ДОВІРЯТИ ДИТИНІ СЕКРЕТ, ЯКИЙ НІКОМУ ІНШОМУ НЕ РОЗКАЗАЛИ Б.


    5. ВАС ОБРАЖАЄ НЕГАТИВНА ДУМКА ІНШИХ ЛЮДЕЙ ПРО ВАШУ ДИТИНУ?


    6. ВАМ ТРАПЛЯЛОСЯ ПРОСИТИ У ДИТИНИ ВИБАЧЕННЯ ЗА СВОЮ ПОВЕДІНКУ?


    7. ЧИ ВВАЖАЄТЕ ВИ, ЩО ДИТИНА НЕ ПОВИННА МАТИ СЕКРЕТІВ ВІД СВОЇХ БАТЬКІВ?


    8. ПОМІЧАЄТЕ ВИ МІЖ СВОЇМ ХАРАКТЕРОМ І ХАРАКТЕРОМ ДИТИНИ РІЗНИЦЮ, ЯКА ІНОДІ ПРИЄМНО ДИВУЄ ВАС?


    9. ВИ НАДТО СИЛЬНО ПЕРЕЖИВАЄТЕ НЕПРИЄМНОСТІ АБО НЕВДАЧІ ВАШОЇ ДИТИНИ.


    10. ЧИ МОЖЕТЕ УТРИМАТИСЯ ВІД КУПІВЛІ ЦІКАВОЇ ІГРАШКИ ДЛЯ ДИТИНИ (НАВІТЬ, ЯКЩО МАЄТЕ ГРОШІ) ТОМУ, ЩО ЗНАЄТЕ: ВДОМА ЇХ Є БАГАТО?


    11. ВИ ЗНАЄТЕ, ЩО ДО ПЕВНОГО ВІКУ КРАЩИЙ ВИХОВНИЙ АРГУМЕНТ ДЛЯ ДИТИНИ — ФІЗИЧНЕ ПОКАРАННЯ (ПАСОК).


    12. ВАША ДИТИНА САМЕ ТАКА, ПРО ЯКУ ВИ МРІЄТЕ.


    13. ВАША ДИТИНА ЗАВДАЄ ВАМ БІЛЬШЕ ТУРБОТ, АНІЖ РАДОЩІВ.


    14. ЧИ ЗДАЄТЬСЯ ВАМ, ЩО ВАША ДИТИНА НАВЧАЄ ВАС ПО-НОВОМУ ДУМАТИ, ПОВОДИТИСЯ?


    15. ЧИ БУВАЮТЬ У ВАС ПРИКРОЩІ З ВАШОЮ ДИТИНОЮ?

    ОБРОБКА РЕЗУЛЬТАТІВ:
    ЗА КОЖНУ ВІДПОВІДЬ "ТАК" НА ЗАПИТАННЯ 2,4, 6, 8, 10, 12,14 І ЗА КОЖНУ ВІДПОВІДЬ "НІ" НА ЗАПИТАННЯ 1, З, 5, 7, 9, 11, 13 І 15 НАРАХУЙТЕ СОБІ ПО 10 БАЛІВ, ЗА КОЖНУ ВІДПОВІДЬ "НЕ ЗНАЮ" НА БУДЬ-ЯКЕ ЗАПИТАННЯ — ПО 5 БАЛІВ. ПІДРАХУЙТЕ ЗАГАЛЬНУ СУМУ.

    100-150 БАЛІВ. У ВАС ВЕЛИКІ ЗДІБНОСТІ ДО ПРАВИЛЬНОГО РОЗУМІННЯ СВОЄЇ ДИТИНИ. ВАШІ СУДЖЕННЯ І ПОГЛЯДИ — ДОБРІ СОЮЗНИКИ У РОЗВ'ЯЗАННІ РІЗНИХ ВИХОВНИХ ПРОБЛЕМ. ЯКЩО Й НА ПРАКТИЦІ ВАША ПОВЕДІНКА ВІДКРИТА, СПОВНЕНА ТЕРПЛЯЧОСТІ, ВАС МОЖНА ВИЗНАТИ ЗА ПРИКЛАД ДЛЯ НАСЛІДУВАННЯ. ДО ІДЕАЛУ ВАМ НЕ ВИСТАЧАЄ ОДНОГО НЕВЕЛИЧКОГО КРОКУ. НИМ МОЖЕ СТАТИ ДУМКА ВАШОЇ ДИТИНИ. РИЗИКНІТЬ, СПРОБУЙТЕ ЇЇ З'ЯСУВАТИ.

    50-99 БАЛІВ. ВИ — НА ПРАВИЛЬНОМУ ШЛЯХУ ДО КРАЩОГО РОЗУМІННЯ ВЛАСНОЇ ДИТИНИ. СВОЇ ТИМЧАСОВІ ТРУДНОЩІ АБО ПРОБЛЕМИ З ДИТИНОЮ ВИ МАЄТЕ РОЗВ'ЯЗАТИ, ПОЧИНАЮЧИ З СЕБЕ. І НЕ НАМАГАЙТЕСЯ ВИПРАВДОВУВАТИСЯ БРАКОМ ЧАСУ АБО ХАРАКТЕРОМ ВАШОЇ ДИТИНИ. Є КІЛЬКА ПРОБЛЕМ, НА ЯКІ ВИ МАЄТЕ РЕАЛЬНИЙ ВПЛИВ, А ТОМУ СПРОБУЙТЕ ЦЕ ВИКОРИСТАТИ. НЕ ЗАБУВАЙТЕ, ЩО РОЗУМІТИ — НЕ ЗАВЖДИ ПРИЙМАТИ. НЕ ЛИШЕ ДИТИНУ, А Й ВЛАСНУ ОСОБИСТІСТЬ.

    0-49  БАЛІВ. ЗДАЄТЬСЯ, МОЖНА БІЛЬШЕ СПІВЧУВАТИ ВАШІЙ ДИТИНІ, АНІЖ ВАМ, ОСКІЛЬКИ ЇЇ МАТИ НЕ СТАЛА ДРУГОМ І ПРОВІДНИКОМ НА ВАЖКОМУ ШЛЯХУ ЗДОБУТТЯ ЖИТТЄВОГО ДОСВІДУ. АЛЕ ЩЕ НЕ ВСЕ ВТРАЧЕНО. ЯКЩО ВИ Й СПРАВДІ ХОЧЕТЕ ЩОСЬ ЗРОБИТИ ДЛЯ СВОЄЇ ДИТИНИ, СПРОБУЙТЕ ІНАКШЕ. МОЖЛИВО, ВИ ЗНАЙДЕТЕ КОГОСЬ, ХТО ВАМ У ЦЬОМУ ДОПОМОЖЕ СВОЄЧАСНИМИ ПОРАДАМИ. ЦЕ НЕЛЕГКО, ЗАТЕ У МАЙБУТНЬОМУ ОБЕРНЕТЬСЯ ВДЯЧНІСТЮ І ЩАСЛИВИМ ЖИТТЯМ ВАШОЇ ДИТИНИ.

    ЯК РОЗВИНУТИ САМОСТІЙНІСТЬ У ДІТЕЙ

    • ПАМ’ЯТКА ДЛЯ БАТЬКІВ
                                                                «ЛЮДИНА НЕ МОЖЕ БУТИ ВІЛЬНОЮ,
                                                                 ЯКЩО ВОНА НЕ САМОСТІЙНА».
                                                                                           М.МОНТЕССОРІ
      1.ВИЗНАЙТЕ ОСОБИСТІСТЬ ДИТИНИ І ЇЇ НЕДОТОРКАННІСТЬ.
      2.СПРИЯЙТЕ ФОРМУВАННЮ АДЕКВАТНОЇ САМООЦІНКИ. ЛЮДИНА З НИЗЬКОЮ САМООЦІНКОЮ ПОСТІЙНО ЗАЛЕЖНА ВІД ЧУЖОЇ ДУМКИ. ФОРМУВАННЯ САМООЦІНКИ ДИТИНИ ЗАЛЕЖИТЬ ВІД  ОЦІНЮВАННЯ ЇЇ БАТЬКАМИ, ТОМУ ЩО В ЦЬОМУ ВІЦІ ДИТИНА ЩЕ НЕ ВМІЄ ОЦІНИТИ СЕБЕ САМА.
      3.ЗАЛУЧАЙТЕ ДО РЕАЛЬНИХ СПРАВ СІМ'Ї. МОЖНА ПРОВОДИТИ МІНІ-НАРАДИ ЗА УЧАСТЮ ВСІХ ЧЛЕНІВ РОДИНИ, СПІЛЬНО ПЛАНУВАТИ СІМЕЙНІ СПРАВИ.
      4.РОЗВИВАЙТЕ СИЛУ ВОЛІ ДИТИНИ. НАВЧАЙТЕ СМІЛИВОСТІ, ВИТРИВАЛОСТІ, ТЕРПЛЯЧОСТІ, ДОКЛАДАТИ ЗУСИЛЬ ДЛЯ ДОСЯГНЕННЯ МЕТИ.
      5.НАВЧАЙТЕ ПЛАНУВАТИ. СКЛАДАЙТЕ ПЛАН ДІЙ. ВЕЛИКУ І СКЛАДНУ СПРАВУ ВЧІТЬ РОЗБИВАТИ НА РЯД КОНКРЕТНИХ ДІЙ.
      6.ПРИВЧАЙТЕ ДО ПРАЦІ ЯКОМОГА РАНІШЕ. ДИТИНА МАЄ ЗНАТИ СВОЇ ДОМАШНІ ОБОВ'ЯЗКИ, ВМІТИ ВИКОНУВАТИ ДОРУЧЕННЯ.
      7.ВЧІТЬ СПІЛКУВАННЯ З ІНШИМИ ДІТЬМИ, ДОРОСЛИМИ ЛЮДЬМИ. ПРИ ЦЬОМУ ПАМ’ЯТАЙТЕ – МОДЕЛЬ БАТЬКІВСЬКОЇ ПОВЕДІНКИ СПРИЙМАЄТЬСЯ ДИТИНОЮ ЯК ЗРАЗОК ДЛЯ НАСЛІДУВАННЯ.
    • 8.ФОРМУЙТЕ МОРАЛЬНІ ЯКОСТІ: ДОБРОТУ, ПОРЯДНІСТЬ, СПІВЧУТТЯ, ВЗАЄМОДОПОМОГУ, ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ.

    •  ЯК ОЦІНЮВАТИ ШКІЛЬНІ УСПІХИ СВОЇХ ДІТЕЙ 
       

     Поради спеціалістів

    Правило 1. : заспокойтесь. Пам’ятайте, що спілкуватися в люті, роздратуванні - все одно, що включити в автомобілі „газ” і натиснути на гальма.

    Правило 2. Не поспішайте. Старий, вічний педагогічний гріх. Ми очікуємо від дитини все і зараз. Нам потрібно, щоб дитина вчилася сьогодні добре, ми примушуємо її – вона вчиться, але стає зубрилкою і ненавидить учіння, школу, а може й ... вас.

    Правило 3. Безумовна любов. Ви любите свою дитину, незважаючи на її успіхи у школі. Вона відчуває вашу любов і це допомагає їй бути впевненою в собі і подолати невдачі.

    Правило 4. : не бийте лежачого. Двійка, а для когось і сімка – достатнє покарання, тому недоцільно двічі карати за одні і ті ж помилки. Дитина очікує від батьків не докорів, а спокійної допомоги.

    Правило 5. : щоб позбавити дитину недоліків, намагайтеся вибрати один – той, якого ви хочете позбавитися найбільше, і говоріть тільки про нього.

    Правило 6. : вибирайте найголовніше, порадьтеся із дитиною, почніть з ліквідації тих шкільних труднощів, котрі найзначущіші для неї самої.

    Правило 7. : головне : хваліть – виконавця, критикуйте – виконання. Дитина схильна будь-яку оцінку сприймати глобально, вважати, що оцінюють всю її особистість. У ваших силах допомогти відокремити оцінку її особистості від оцінки її роботи.

    Правило 8. – найважче : оцінка повинна порівнювати сьогоднішні успіхи дитини з її власними вчорашніми, а не тільки з державними нормами оцінювання та неуспіхами сусідського Івана.

    Правило 9. : не скупіться на похвалу; будуючи стосунки з власною дитиною, не орієнтуйтеся тільки на шкільні оцінки.

    Правило 10 : виділіть у морі помилок острівок успіху, на якому зможе триматися укорінюватися дитяча віра в себе і в успіх своїх навчальних зусиль.

    Немає коментарів:

    Дописати коментар